Ερευνητές στον τομέα της Τ.Ν προσφέρουν 1 εκατομμύριο δολάρια σε όποιον λύσει αυτό το παζλ! | Digital Cube

Δωρεάν αποστολή/παράδοση με ACS Πανελλαδικά

211 411 6454

Digital Cube

Ερευνητές στον τομέα της Τ.Ν προσφέρουν 1 εκατομμύριο δολάρια σε όποιον λύσει αυτό το παζλ!

Η λύση αυτού του πολύπλοκου προβλήματος στο σκάκι, θα οδηγήσει σε επανάσταση σε πολλούς τομείς με πρώτο αυτόν της κρυπτογράφησης.

Είστε καλοί στα υπολογιστικά παζλ; Θα θέλατε ένα εκατομμύριο δολάρια σε περίπτωση που λύνατε αυτό το πρόβλημα; Τότε, το Πανεπιστήμιο του Αγ. Ανδρέα και το Ινστιτούτο Μαθηματικών Clay, έχουν ένα διαγωνισμό για να συμμετάσχετε, αν θέλετε.

Ανακοινώθηκε την περασμένη Πέμπτη (δείτε εδώ: https://www.st-andrews.ac.uk/news/archive/2017/title,1539813,en.php) και το βραβείο είναι διαθέσιμο στον καθένα που θα μπορέσει να λύσει ένα πρόβλημα στο σκάκι, το οποίο οι ερευνητές πιστεύουν ότι θα πάρει χιλιάδες χρόνια για να λυθεί σωστά. Αν όμως λυθεί, τότε ένα πρόγραμμα που θα λειτουργεί με αυτή την αρχή (το πρόβλημα λέγεται: «Το παζλ της Βασίλισσας»), θα βοηθούσε στη λύση ενός μεγάλου αριθμού άλυτων, για την ώρα, προβλημάτων, και μεταξύ αυτών, το πρόβλημα του σπασίματος των μέτρων ασφαλείας στα δίκτυα.

Για πρώτη φορά εμφανίστηκε το 1850, το «Παζλ της Βασίλισσας», και ζητούσε από τους σκακιστές να τοποθετήσουν 8 βασίλισσες σε μια σκακιέρα κατά τρόπο που δε θα επέτρεπε σε καμία να μπορεί να επιτεθεί σε οποιαδήποτε άλλη. Αν και το πρόβλημα έχει λυθεί από σκακιστές, με την προϋπόθεση ότι η σκακιέρα θα αυξηθεί σε μέγεθος (1.000Χ1.000 τετράγωνα και πάνω) οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Αγ. Ανδρέα ισχυρίζονται ότι ένας υπολογιστής θα χρειαζόταν περίπου μια χιλιετία για να το λύσει. Εκτός κι αν εσείς μπορείτε να τους βγάλετε λάθος.

Ο καθηγητής Ian Gent και οι συνεργάτες του κατάφεραν να αναπτύξουν τα μαθηματικά που αποδεικνύουν τη δυσκολία του προβλήματος – απ’ όπου και  βγήκε η άποψη ότι θα τους έπαιρνε πάνω από 1.000 χρόνια να το λύσουν. Το δύσκολο όμως είναι η συνέχεια. Μπορεί κάποιος να κερδίσει το εκατομμύριο είτε αποδεικνύοντας ότι κανένας αλγόριθμος δεν μπορεί να λύσει το «παζλ της τοποθέτησης των ν-βασιλισσών», είτε με το να βρουν έναν αλγόριθμο που θα το λύνει σε εύλογο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με τον Ian Gent, η λύση του συγκεκριμένου παζλ, είναι το δυσκολότερο πρόβλημα της επιστήμης των υπολογιστών. Ο λόγος είναι ότι η μεθοδολογία που ακολουθείται χρησιμοποιεί «ωμή βία», δηλαδή συνεχείς προσπάθειες δοκιμής και λάθους σε κάθε πιθανή θέση που θα μπορούσε να πάρει το κάθε πιόνι. Γι’ αυτό, ένας αλγόριθμος που θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα σε λογικό χρόνο, θα ήταν ανεκτίμητος.

Η εργασία που έχει γίνει από τον καθηγητή και τους συνεργάτες του, περιγράφεται στο Περιοδικό Έρευνας της Τεχνητής Νοημοσύνης (http://jair.org/papers/paper5512.html).